dr hab. Aneta Stosik, prof. AWF
- rozwój organizacji sportowych, usługi sportowe i rekreacyjne, kluczowe czynniki przewagi konkurencyjnej w branży
- współpracy międzyorganizacyjna wśród trenerów i instruktorów sportu i rekreacji ruchowej
- koncepcja kapitału intelektualnego organizacji, rozwój organizacji oraz wykorzystanie niematerialnych zasobów w celu podniesienia jej efektywności
prof. dr hab. Gabriel Łasiński
- prakseologiczno-systemowe podstawy badania i usprawniania działań
- sprawność działań indywidualnych i zespołowych w sporcie
- perswazja we współczesnej komunikacji interpersonalnej
- potencjał ludzki, czynniki i skale ujawniania
- budowanie wizerunku sporowców i organizacji sportowych
- sponsoring w sporcie
dr hab. Wojciech Cieśliński, prof. AWF
- metody i techniki zarządzania przedsiębiorstwem sportowym
- zarządzanie procesami w klubie sportowym
dr Aleksandra Leśniewska
- psychologia pracy oraz organizacji i zarządzania
- psychologia sportu i aktywności fizycznej
- modele karier zawodowych, preferencje zawodowe, kompetencje zawodowe
- kobiety w sporcie
dr Edyta Pieniacka
- strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem
- kreowanie wizerunku
- public relations
- marketing
dr Dawid Kutryn
- umiejscowienie sportu i jego roli w życiu społeczeństw (szczególnie w Hiszpanii)
- komunikacja społeczna przedsiębiorstw i jej rola w wypełnianiu celów oraz misji organizacji
- czynniki determinujące wizerunek prezentera podczas wystąpień publicznych
dr Tomasz Seweryniak
- rozwój kompetencji trenerów sportowych
- przygotowanie motoryczne sportowców
- coaching sportowy
- ocena działania graczy
dr Gabriel Pawlak
- zarządzanie projektami
- dwutorowe kariery sportowców
- CSR Sport
- społeczna odpowiedzialność biznesu
dr Piotr Głowicki
- technologie informacyjne w sporcie
- zarządzanie w organizacjach
- kompetencje społeczne pracowników i kadry menedżerskiej
- rozwiązania informatyczne wspierające zarządzanie funkcją personalną
- metodyka pracy grupowej
- narzędzia rozwoju kompetencji menedżerskich
dr Wojciech Idzikowski
- marketing
Wydział Wychowania Fizycznego i Sportu
Kierunek Sport
Podstawy marketingu
Prowadzący: dr Wojciech Idzikowski
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w praktyczne umiejętności opisu sposobu postępowania na rynku, a także zastosowania wiedzy marketingowej w praktyce gospodarczej w modelowaniu i programowaniu procesów rynkowych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji produktu (także sportowego).
Podstawy zarządzania
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w podstawową wiedzę dotyczącą pojęć z zakresu organizacji i zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji zarządzania, struktur organizacyjnych, kultury organizacji oraz współczesnych koncepcji zarządzania.
Ekonomia
Prowadzący: dr Bogdan Piątkowski
W ramach przedmiotu student pozyskuje wiedzę w formie podstawowych pojęć, kategorii, koncepcji i teorii w zakresie kształtowania się procesów ekonomicznych współczesnej gospodarki światowej (o charakterze globalnym) oraz niezbędne umiejętności aplikacyjne poznanych zasad i teorii ekonomicznych w samodzielnym życiu społeczno-ekonomicznym.
Podstawy zarządzania kadrami
Prowadzący: dr Tomasz Seweryniak, dr hab. Aneta Stosik, prof. AWF
W oparciu o podstawową wiedzę z zarządzania, w ramach pracy na przedmiocie studenci poznają specyfikę kapitału ludzkiego oraz jego możliwą rolę w tworzeniu przewagi konkurencyjnej. Działania studentów będą koncentrować się na tworzeniu przykładów praktyk dotyczących ludzi, opierając się również o własne doświadczenia zebrane w poznanych organizacjach.
Gry integracyjne
Prowadzący: dr Tomasz Seweryniak
Celem przedmiotu jest prezentacja i zapoznanie studentów ze zróżnicowanymi formami aktywności ze szczególnym uwzględnieniem szeroko rozumianych gier jako środka sprzyjającego integracji grup i zespołów o zróżnicowanych charakterze.
Zarządzanie finansami w sporcie
Prowadzący: dr Bogdan Piątkowski
Przedmiot stanowi teoretyczną, metodologiczną i praktyczną podstawę do zarządzania finansami w sporcie. Poprzez poznanie systemowych uwarunkowań budowania i funkcjonowania źródeł finansowania, a także istoty każdej ich kategorii oraz struktury przygotowuje się studentów do indywidualnej pracy w obszarze finansów w tym pozyskiwania pasywów z obszaru pozabudżetowego na funkcjonowanie organizacji sportowych.
Podstawy sponsoringu
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak
W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z procesami i działaniami z zakresu marketingu sportowego ze szczególnym uwzględnieniem roli sponsoringu sportowego realizowanego w klubie, organizacji sportowej oraz w każdym innym podmiocie prowadzącym działalność finansową. Projektowane rozwiązania są oparte o case study firm oraz organizacji, które z powodzeniem wdrożyły działania oparte o skuteczną promocję, w tym również sponsoring. W czasie zajęć studenci m.in. zorganizują i przeprowadzą rozmowę sponsoringową pomiędzy sponsorem oraz sponsorowanym w formie symulacji.
Budowanie i rozwijanie zespołów
Prowadzący: dr Edyta Pieniacka
Przedmiot skupia się na budowaniu zespołu poprzez opisanie i wyjaśnienia podstawowych pojęć w zakresie pracy grupowej i kierowania zespołem. Identyfikację czynników i umiejętność ich wykorzystanie w budowaniu zespołu. Zajęcia włączają ćwiczenia umiejętności komunikacyjnych, negocjacyjnych oraz autoprezentacyjnych. Ćwiczenia opierają się na zadaniach grupowych oraz indywidualnych. Przedmiot zapoznaje studenta z metodologią budowania i zarządzania zespołem.
Trening menedżerski
Prowadzący: dr Aleksandra Leśniewska
Trening menedżerski jest przedmiotem, które w części teoretycznej prezentuje sylwetkę menedżera z uwzględnieniem ważnych dla jego roli cech, umiejętności oraz kompetencji, a także uwarunkowania społeczno-organizacyjne, które towarzyszą pracy menedżera. Część praktyczna ma charakter treningowy, podczas której studenci wykonują ćwiczenia, gry, prowadzą symulacje, dzięki którym mogą diagnozować swoje silne i słabe strony oraz rozwijać kluczowe dla roli menedżera kompetencje.
Metody i techniki zarządzania organizacją sportową
Prowadzący: dr hab. Wojciech Cieśliński, prof. AWF
Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z przedsiębiorczością intelektualną, zarządzania wiedzą, wirtualną firmą sportową, przepływem informacji w klubie sportowym, zarządzaniem procesami w sportowej spółce akcyjnej.
Coaching sportowy
Prowadzący: dr Tomasz Seweryniak
W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z coachingiem, będącym jedną z metod rozwoju różnych podmiotów (zespołów, grup, jednostek), mającą zastosowanie w pracy ze sportowcami. W oparciu o wiedzę z literatury, doświadczeń praktycznych studentów, analizę przypadków i przygotowane projekty studenci mają możliwość spojrzenia na pracę trenerów sportowych z punktu widzenia coacha, co może znacznie wzbogacić zasób środków wykorzystywanych w pracy trenerskiej.
Podstawy komunikacji społecznej
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
W części ćwiczebnej przedmiotu studenci rozważają takie zagadnienia jak wpływ, perswazja i manipulacja, poddają refleksji proces komunikowania w aspekcie jego skuteczności, jak również podstawowych narzędzi komunikowania interpersonalnego oraz komunikowania pośredniego (medialnego). Wykłady z kolei koncentrują się na kwestiach teoretycznych i ich treści ogniskują się wokół wybranych orientacji teoretycznych kształtujących dzisiejszą wiedzę o komunikowaniu.
Podstawy negocjacji
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak, dr Piotr Głowicki
Celem przedmiotu jest przygotowanie przyszłych absolwentów do prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji w różnych przestrzeniach komunikacji interpersonalnej. Zaznajomienie się z zasadami, funkcjami i rodzajami komunikacji negocjacyjnej z uwzględnieniem nastawienia win-win. Przygotowanie do pełnienia roli strony w sytuacjach negocjacyjnych. Zapoznanie się z mechanizmami procesu przygotowania i prowadzenia negocjacji.
Psychologia zarządzania
Prowadzący: dr Aleksandra Leśniewska
Przedmiot integruje wiedzę z zakresu psychologii organizacji i pracy oraz psychologii zarządzania. Jego celem jest uświadomienie studentom, jakie czynniki determinują zachowanie człowieka w miejscu pracy oraz przybliżenie problemów związanych z zarządzaniem ludźmi w organizacjach. W części teoretycznej studenci zapoznają się z wybranymi kategoriami psychologicznymi, koncepcjami oraz najnowszymi wynikami badań, które ukazują zastosowanie wiedzy psychologicznej w zarządzaniu i organizacji pracy, w części praktycznej zajęć natomiast studenci pracują projektowo nad problemami organizacyjnymi i zarządczymi.
Komunikacja społeczna
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w wiedzę z dziedziny komunikacji społecznej i współczesnych technologii informacyjnych oraz kształcenie umiejętności prowadzenia różnego rodzaju prezentacji.
Zarządzanie procesami w klubie sportowym
Prowadzący: dr hab. Wojciech Cieśliński, prof. AWF
Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy na temat orientacji procesowej w klubach sportowych oraz podniesienie świadomości w zakresie możliwości wdrażania informatycznych systemów zarządzania w klubach sportowych na bazie podejścia procesowego.
Public Relations
Prowadzący: dr Edyta Pieniacka, dr Gabriel Pawlak
Przedmiot obejmuje wykłady i ćwiczenia o charakterze warsztatowym, pozwalające nabyć wiedzę i umiejętności konieczne w skutecznym kształtowaniu wizerunku własnego oraz organizacji. W ramach przedmiotu student zyska okazję do pracy nad prawidłową strategią Public Relations.
Marketing w sporcie
Prowadzący: dr Wojciech Idzikowski
Marketing to zarządzanie korzystnymi (przynoszącymi zysk) relacjami z klientem. Jest on niezbędny do sprawnego funkcjonowania działalności gospodarczej. Przedmiot Marketing w sporcie pozwala na nabycie wiedzy dotyczącej tego, jak dzięki działaniom marketingowym zwiększać zainteresowanie oferowanym produktem sportowym, w jaki sposób wyróżniać go spośród działań konkurencji oraz jak prowadzić zyskowną działalność w branży sportowej.
Zarządzanie kadrami w sporcie
Prowadzący: dr Tomasz Seweryniak
W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z procesami i działaniami z zakresu zarządzania kadrami realizowanego w klubie sportowym. Projektowane rozwiązania są oparte o realia klubu sportowego. W czasie zajęć studenci m.in. organizują postępowanie rekrutacyjne, opracowują plany kadrowe, projektują działania związane z rozwojem pracowników klubu sportowego.
Mediatyzacja w sporcie
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
Przedmiot jest odniesieniem na płaszczyźnie teoretycznej do postępującego mariażu sportu oraz mediów. Dzięki poznaniu mechanizmów warunkujących związek ww. dziedzin, ich przyczyn, a także kierunków rozwoju omawianego zjawiska, studenci będą przygotowani do rozpoznawania elementów składowych mediatyzacji sportu zarówno w ujęciu tradycyjnych, jak i nowych mediów. Ponadto, wiedza ta pozwoli im łatwiej i bardziej świadomie poruszać się nie tylko na rynku organizacji sportowych, ale także w szeroko rozumianym świecie sportu kwalifikowanego i powszechnego.
Metodyka wystąpień publicznych
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
Przedmiot koncentruje się na istotnych aspektach związanych z treścią wystąpień (struktura) i zachowaniem w trakcie wystąpień publicznych. Przygotowuje do samodzielnego konstruowania prezentacji w aspekcie strukturalnym, perswazyjnym, estetycznym i medialnym. Kształtuje się także umiejętności autoprezentacyjne w trakcie wystąpień, a szczególnie umiejętności budowania efektywnych interakcji z publicznością. Przedmiot ma charakter seminaryjny i warsztatowy. Jego zwieńczeniem są indywidualne wystąpienia prezentacyjne uczestników, które są nagrywane, oceniane przez występującego, grupę i prowadzącego.
Sponsoring w sporcie
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak
Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy z zakresu marketingu sportowego ze szczególnym uwzględnieniem elementu promocji w postaci sponsoringu sportowego, jak również praktycznej umiejętności planowania kampanii sponsoringowej oraz przeprowadzenia rozmowy ze sponsorem.
Budowanie marki osobistej w Internecie
Prowadzący: dr Wojciech Idzikowski
Celem przedmiotu jest: przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu tematyki budowania marki osobistej w Internecie oraz przeprowadzanie praktycznych ćwiczeń, mających na celu wzbogacenie praktycznych umiejętności studenta, do budowania marki osobistej w Internecie.
Gry integracyjne w rozwijaniu zespołów
Prowadzący: dr Tomasz Seweryniak
Od kilkunastu lat gry integracyjne stanowią istotny środek we wzajemnym poznawaniu ludzi, budowaniu czy konsolidowaniu zespołów. Ich znaczenie zauważalne jest także coraz bardziej w szeroko rozumianej działalności sportowej. Odpowiednio poprowadzone gry integracyjne pomagają poznać się i zaadoptować zawodnikom w nowym zespole, łączyć drużyny mające problem ze współdziałaniem, uczą współdziałania w grupie zawodników uprawiających sporty indywidualne, a dzieciom i młodzieży na obozach sportowych dostarczą pogłębionej wiedzy o ich koleżankach i kolegach.
Systemy bezpieczeństwa państwa
Prowadzący: dr Robert Gwardyński
W ramach przedmiotu omawiany jest system bezpieczeństwa państwa – jako część organizacji państwowej – jego podsystemy oraz instytucje wchodzące w ich skład. Rozwiązywane są również problemy natury praktycznej, związane z usprawnianie systemów bezpieczeństwa, a także adresowaniem wybranych działań do właściwych instytucji, również tych, które odpowiadają za bezpieczeństwo wielkich masowych imprez sportowych.
Prakseologiczna teoria walki
Prowadzący: dr Robert Gwardyński
Przedmiot odnosi się do walki rozumianej prakseologicznie jako kooperacja negatywna zachodząca pomiędzy podmiotami lub organizacjami, w której każda ze stron dąży do osiągnięcia celu niezgodnego z celem drugiej strony. W ramach przedmiotu dokonywane jest rozróżnienie różnych kategorii walki oraz ich wpływ na rozwój podmiotu lub organizacji. Omawiane są reguły walki, kryteria jej oceniania, a także jej racjonalizacji.
Teoria bezpieczeństwa
Prowadzący: dr Robert Gwardyński
Zakres przedmiotu obejmuje zagadnienie bezpieczeństwa odnoszonego do świata realnego, teorii poznania oraz nauki o wartościach.
Geografia bezpieczeństwa państwowego
Prowadzący: dr Robert Gwardyński
Przedmiot odnosi się do zagadnień dotyczących geograficznie zdeterminowanego bezpieczeństwa państwa. W trakcie zajęć zostaną scharakteryzowane zagrożenia o charakterze cywilizacyjnym (militarnym i niemilitarnym) i przyrodniczym (katastrofy naturalne) oraz ich wpływ na bezpieczeństwo wybranych państw świata i wielkich zbiorowości ludzkich.
Biznesplan organizacji sportowej
Prowadzący: dr Edyta Pieniacka
Przedmiot skupia się na przygotowaniu studentów do zakładania własnej działalności w oparciu o biznesplan. Jego celem jest poznanie zasad i metodologii opracowywania biznesplanów dla organizacji sportowych oraz samodzielne opracowanie biznesplanu.
Prakseologia
Prowadzący: prof. dr hab. Gabriel Łasiński
Prakseologia jest nauką systemową skoncentrowaną na identyfikacji działań indywidualnych i zespołowych ocenianych ze względu na ich sprawność (efektywność). Zajmuje się dociekaniem przyczyn niesprawności działań i budowaniem zaleceń praktycznych podnoszących ich sprawność. Prakseologia jako nauka praktyczna zajmuje się głównie projektowaniem działań w różnego rodzaju organizacjach.
Zachowania organizacyjne
Prowadzący: dr hab. Aneta Stosik, prof. AWF
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności z zakresu zachowań organizacyjnych będących specyfiką pracy menedżerskiej w organizacji sportowej. Uczestnicy zajęć winni zapoznać się z metodami określania strategii przewag przedsiębiorstwa, koncentrowaniem się na atutach własnych i organizacji, a także organizowaniem i wdrażaniem zasad pracy grupowej. Celem jest również wskazanie na niematerialne zasoby organizacji jako determinanty sukcesu organizacji, a w szczególności kulturę organizacyjną, style kierowania oraz przywództwo, a także elementy komunikacji społecznej.
Zarządzanie projektami
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak
Przedmiot obejmuje wykłady i ćwiczenia o charakterze warsztatowym, pozwalające nabyć wiedzę i umiejętności konieczne w skutecznym zarządzaniu projektami. W ramach przedmiotu student zyska okazję do samodzielnego, jak i zespołowego przygotowania, prezentacji i oceny projektu.
Zarządzanie talentami w organizacji sportowej
Prowadzący: dr Tomasz Seweryniak
Studenci poznają na przedmiocie zagadnienie zyskujące ogromne znaczenie w nowoczesnych organizacjach, jaką jest zarządzanie talentami. W ramach zadań do realizacji studenci opisują przypadki rozwoju kariery wybranych podmiotów funkcjonujących w organizacjach sportowych.
Zarządzanie usługami
Prowadzący: dr hab. Aneta Stosik, prof. AWF
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w podstawową wiedzę z zakresu zarządzania usługami w sporcie. Wiedza ta obejmuje takie zagadnienia jak: miejsce i rola usług w kulturze fizycznej, specyfika zarządzania w działalności usługowej firmy sportowej, wizerunek sportowej firmy usługowej, zarządzanie usługami w organizacjach non-profit.
Kierunek: Turystyka i rekreacja
Zarządzanie kapitałem ludzkim
Prowadzący: dr hab. Aneta Stosik, prof. AWF; dr Edyta Pieniacka
Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z funkcją personalną w organizacji i kładzie szczególny nacisk na procedury naboru i wyboru pracowników, procedury doskonalenia pracowników, procedury oceny i wynagrodzeń, jak również systemów motywacji. W ramach zajęć dokonuje się także analizy najnowszych trendów w zarządzaniu zasobami ludzkimi i budowaniu kapitału intelektualnego organizacji.
Coaching
Prowadzący: dr Tomasz Seweryniak
W czasie zajęć studenci poznają coaching jako nowoczesną i ukierunkowaną na specyficzne uwarunkowania podmiotu coachowanego metodę rozwoju. Tworzą narzędzia mogące wzbogacić ich warsztat zawodowy oraz pozwalające na uzyskanie większej świadomości oraz budowanie własnego stylu pracy.
Komunikacja interpersonalna
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
Przedmiot ma formę warsztatów, dzięki którym uczestników zajęć wyposaża się nie tylko w wiedzę, ale i umiejętności w obszarze szeroko pojętej komunikacji interpersonalnej. Przedmiot ma charakter interdyscyplinarny, w jego przebiegu prowadzący sięga do wiedzy z obszarów komunikologii, socjologii, psychologii i psychologii społecznej. Uczestnicy kształtują “miękkie” kompetencje menedżerskie w odniesieniu do takich zagadnień jak autoprezentacja menedżerska, wystąpienia publiczne, asertywność, savoir vivre biznesowy.
Rozwiązywanie konfliktów i kryzysów
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w wiedzę zarządzania konfliktami (diagnozowania sytuacji konfliktowych, rozumienia ich i rozwiązywania), technik i stylów prowadzenia negocjacji oraz strategii negocjacji.
Budowanie i rozwijanie zespołów
Prowadzący: dr Edyta Pieniacka
Przedmiot skupia się na budowaniu zespołu poprzez opisanie i wyjaśnienia podstawowych pojęć w zakresie pracy grupowej i kierowania zespołem. Identyfikację czynników i umiejętność ich wykorzystanie w budowaniu zespołu. Zajęcia włączają ćwiczenia umiejętności komunikacyjnych, negocjacyjnych oraz autoprezentacyjnych. Ćwiczenia opierają się na zadaniach grupowych oraz indywidualnych. Przedmiot zapoznaje studenta z metodologią budowania i zarządzania zespołem.
Kierunek: Wychowanie fizyczne
Komunikacja społeczna
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w wiedzę z dziedziny komunikacji społecznej i współczesnych technologii informacyjnych oraz kształcenie umiejętności prowadzenia różnego rodzaju prezentacji.
Trening menedżerski
Prowadzący: dr Aleksandra Leśniewska
Trening menedżerski jest przedmiotem, które w części teoretycznej prezentuje sylwetkę menedżera z uwzględnieniem ważnych dla jego roli cech, umiejętności oraz kompetencji, a także uwarunkowania społeczno-organizacyjne, które towarzyszą pracy menedżera. Część praktyczna ma charakter treningowy, podczas której studenci wykonują ćwiczenia, gry, prowadzą symulacje, dzięki którym mogą diagnozować swoje silne i słabe strony oraz rozwijać kluczowe dla roli menedżera kompetencje.
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Prowadzący: dr Edyta Pieniacka
Przedmiot ma na celu wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą: zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, w tym również w organizacji sportowej, zagadnień funkcji personalnej ze szczególnym uwzględnieniem procedur i metod oceny oraz doskonalenia pracowników, a także współczesnych tendencji rozwoju kadr uwzględniających nowoczesne metody zarządzania personelem.
Psychologia zarządzania
Prowadzący: dr Aleksandra Leśniewska
Przedmiot integruje wiedzę z zakresu psychologii organizacji i pracy oraz psychologii zarządzania. Jego celem jest uświadomienie studentom, jakie czynniki determinują zachowanie człowieka w miejscu pracy oraz przybliżenie problemów związanych z zarządzaniem ludźmi w organizacjach. W części teoretycznej studenci zapoznają się z wybranymi kategoriami psychologicznymi, koncepcjami oraz najnowszymi wynikami badań, które ukazują zastosowanie wiedzy psychologicznej w zarządzaniu i organizacji pracy, w części praktycznej zajęć natomiast studenci pracują projektowo nad problemami organizacyjnymi i zarządczymi.
Podstawy marketingu
Prowadzący: dr Bogdan Piątkowski
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w praktyczne umiejętności opisu sposobu postępowania na rynku, a także zastosowania wiedzy marketingowej w praktyce gospodarczej w modelowaniu i programowaniu procesów rynkowych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji produktu (także sportowego).
Zarządzanie finansami w sporcie
Prowadzący: dr Bogdan Piątkowski
Przedmiot stanowi teoretyczną, metodologiczną i praktyczną podstawę do zarządzania finansami w oświacie. Poprzez poznanie systemowych uwarunkowań budowania i funkcjonowania źródeł finansowania, a także istoty każdej ich kategorii oraz struktury przygotowuje się studentów do indywidualnej pracy w obszarze finansów.
Zarządzanie projektami
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak
Przedmiot obejmuje wykłady i ćwiczenia o charakterze warsztatowym, pozwalające nabyć wiedzę i umiejętności konieczne w skutecznym zarządzaniu projektami. W ramach przedmiotu student zyska okazję do samodzielnego, jak i zespołowego przygotowania, prezentacji i oceny projektu.
Wydział Fizjoterapii
Kierunek: Kosmetologia
Technologia informacyjna z ochroną własności intelektualnej
Prowadzący: dr Piotr Głowicki
Przedmiot ma na celu wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności i postaw koniecznych do kompetentnego wykorzystania technologii informacyjnych w pracy kosmetologa oraz z zakresu prawa własności intelektualnej przydatnej w pracy kosmetologa.
Kierunek: Fizjoterapia
Technologie informacyjne
Prowadzący: dr Piotr Głowicki
W ramach przedmiotu realizowane są formy ćwiczeniowe, poprzedzone wprowadzeniem teoretycznym. W poszczególnych modułach realizowane są zadania indywidualne i grupowe na stanowiskach komputerowych. W ramach realizowanych treści uczestnicy zajęć w sposób empiryczny poznają mechanizmy związane z technologią informatyczną. Zdobytą wiedzę mogą rozwijać poprzez formy pracy własnej.
Kierunek: Terapia zajęciowa
Techniki informatyczne
Prowadzący: dr Piotr Głowicki
Przedmiot odbywa się w formie ćwiczeń w pracowni komputerowej. Zajęcia realizowane są indywidualnie i w parach oraz obejmują pracę zespołową. Przedmiot ma charakter ogólny i uniwersalny, wprowadzający w problematykę. Ćwiczenia mają na celu zdobycie wiedzy i umiejętności i postaw koniecznych do kompetentnego zastosowania technik informatycznych w pracy terapeuty zajęciowego.
Szkoła Doktorska
Metodyka wystąpień publicznych
Prowadzący: prof. dr hab. Gabriel Łasiński
Przedmiot koncentruje się na istotnych aspektach związanych z treścią wystąpień (struktura) i zachowaniem w trakcie wystąpień publicznych. Przygotowuje do samodzielnego konstruowania prezentacji w aspekcie strukturalnym, perswazyjnym, estetycznym i medialnym. Kształtuje się także umiejętności autoprezentacyjne w trakcie wystąpień, a szczególnie umiejętności budowania efektywnych interakcji z publicznością. Przedmiot ma charakter seminaryjny i warsztatowy. Jego zwieńczeniem są indywidualne wystąpienia prezentacyjne uczestników, które są nagrywane, oceniane przez występującego, grupę i prowadzącego.
Public Relations – budowanie wizerunku własnego i organizacji
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak
Przedmiot obejmuje wykłady i ćwiczenia o charakterze warsztatowym, pozwalające nabyć wiedzę i umiejętności konieczne w skutecznym kształtowaniu wizerunku własnego oraz organizacji. W ramach przedmiotu student zyska okazję do pracy nad prawidłową strategią Public Relations.
Negocjacje
Prowadzący: dr Gabriel Pawlak
W trakcie zajęć przedstawione zostaną główne koncepcje z zakresu negocjacji oraz ćwiczone będą umiejętności związane z realizacją założonej strategii prowadzenia rozmów. Negocjacje będą analizowane z perspektywy jednostki oraz firmy przy uwzględnieniu uwarunkowań z zakresu zarządzania i kultury organizacyjnej. Przedmiot odbywać się będzie w formie warsztatów umożliwiających weryfikację prezentowanych założeń teoretycznych w oparciu o ćwiczenia, symulacje sytuacji, studia przypadków.
Trening kreatywnego myślenia
Prowadzący: dr Aleksandra Leśniewska
Trening kreatywnego myślenia to zajęcia prowadzone metodami aktywizującymi, dzięki którym studenci poznają mechanizmy psychologiczne myślenia i działania twórczego, rozwijają swoje osobiste kompetencje związane z psychologią twórczości. Treści programowe zawierają przegląd i ćwiczenie podstawowych sprawności składających się na twórcze myślenie i działanie.
Zakładanie własnego biznesu
Prowadzący: dr Wojciech Idzikowski, dr Bogdan Piątkowski
Celem przedmiotu jest przekazanie praktyczniej wiedzy i umiejętności z zakresu zakładania własnego biznesu – perspektywa marketingowa. Zapisanie się na kurs “Zakładanie własnego biznesu” pozwala na znalezienie odpowiedzi na pytania: Czy mój biznes jest rentowny, jeszcze przed podjęciem inwestycji? Jak pozyskać inwestora? Co zrobić, żeby mój biznes był rentowny? Jak pozyskać pierwszych klientów?
Zarządzanie relacjami z klientem
Prowadzący: dr Edyta Pieniacka
Zarządzanie relacjami z klientami skupia się na pokazaniu istotności budowania relacji z klientem w kontekście trwałych relacji z klientem. Poruszana problematyka obejmuje aspekty takie jak: relacja klienta a przedsiębiorstwo, klienta a marka, klienta a produkty/usługi. Obejmuje także koncepcję CRM, oraz budowanie lojalności klientów w oparciu o programy lojalnościowe. Ponadto podejmowana problematyka porusza kwestie wyróżniania się spośród konkurencji w zakresie obsługi klienta.
Trening wystąpień publicznych
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
Przedmiot koncentruje się na istotnych aspektach związanych z treścią wystąpień (struktura) i zachowaniem w trakcie wystąpień publicznych. Przygotowuje do samodzielnego konstruowania prezentacji w aspekcie strukturalnym, perswazyjnym, estetycznym i medialnym. Kształtuje się także umiejętności autoprezentacyjne w trakcie wystąpień, a szczególnie umiejętności budowania efektywnych interakcji z publicznością.
Metodyka wystąpień publicznych
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
Przedmiot koncentruje na niezbędnych dla współczesnego menedżera umiejętnościach związanych z wystąpieniami publicznymi , w tym prezentacją i obroną przedstawianych tez. Przygotowuje do samodzielnego konstruowania takich wystąpień w aspekcie strukturalnym, perswazyjnym, estetycznym oraz medialnym. Przedmiot ma charakter praktyczny i warsztatowy. W trakcie zajęć student odbywa szereg ćwiczeń indywidualnych i grupowych mających na celu samoocenę i doskonalenie kompetencji komunikacyjnych w tym obszarze.
Zarządzanie czasem
Prowadzący: prof. dr hab. Gabriel Łasiński
Przedmiot „Zarządzanie czasem” – oparty jest o prakseologiczno- systemową koncepcje teorii sukcesu. Przyjmuje się w niej, że czas będący w dyspozycji człowieka jest – poza zdrowiem, najważniejszym zasobem człowieka. Jest zasobem nieodnawialnym, dlatego trzeba nim gospodarować racjonalnie, przeciwstawiając się wszelkim marnotrawstwom. Należy koncentrować się na kluczowych czynnikach sukcesu jak: strategia , cele, priorytety, efektywność działań. Przedmiot – poza istotnymi aspektami poznawczymi zawiera szereg wskazań praktycznych ułatwiających identyfikacje różnych sytuacji problemowych i projektowanie działań umożliwiających rozwiązanie tych sytuacji i prowadzących do odnoszenia sukcesów.
Sztuka perswazji
Prowadzący: prof. dr hab. Gabriel Łasiński
Przedmiot „Sztuka Prezentacji” – odwołuje się do współcześnie rozumianej retoryki jako retoryki perswazyjnej. Wychodząc z istoty komunikacji interpersonalne treści koncentrują się na perswazyjnych a nie informacyjnym charakterze budowania relacji komunikacyjnych, których celem jest przekonywanie odbiorców do określonych idei, postaw, zachowań, działań. Perswazję odnosi się do oddziaływań etycznych a nie manipulacyjnych. Oparte są one na otwartości, kształtowaniu partnerskich relacji i dążeniu do osiąganiu wzajemnych korzyściach. Eksponowane są przede wszystkim zasady perswazji, sposoby argumentowania i figury retoryczne(stylistyczne) oraz działania autoprezentacyjne umożliwiające budowanie pozytywnego wizerunku społecznego.
Zarządzanie usługami – podejście kreatywne
Prowadzący: dr hab. Aneta Stosik, prof. AWF
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w podstawową wiedzę z zakresu zarządzania usługami na rynku komercyjnym. Wiedza ta obejmuje takie zagadnienia jak: istota usług i ich charakterystyka, struktura systemu rynkowego usług, popyt i podaż w usługach, determinanty jakości w usługach, analiza otoczenia rynku i konkurencji, kreatywne podejście do klienta – analiza potrzeb, badanie satysfakcji klienta oraz kreatywne podejście do produktu – innowacje w usługach
Elementy komunikacji społecznej oraz interpersonalnej
Prowadzący: dr Dawid Kutryn
Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do diagnozowania problemów komunikacyjnych, przygotowanie studentów do identyfikowania różnych form komunikowania się, wyposażenie studentów w wiedzę z zakresu efektywnego prowadzenia dyskusji. Obejmuje takie zagadnienia jak: charakterystyka komunikacji społecznej, charakterystyka komunikacji interpersonalnej, sztuka wystąpień publicznych, public relations, perswazja i jej oblicza.
Rozwijanie działalności gospodarczej – aspekty podatkowe i finansowe
Prowadzący: dr Bogdan Piątkowski
Przedmiot ma na celu wyposażenie studenta w podstawową wiedzę z zakresu: form prowadzenia działalności gospodarczej z uwzględnieniem branży usług medycznych, fizjoterapeutycznych, szkoleniowych, rekreacyjnych i sportowych; procedur zakładania działalności gospodarczej; aspektów księgowych, związanych z zatrudnianiem pracowników, i podatkowych; źródeł finansowania działalności w formie przedsiębiorstwa, fundacji lub stowarzyszenia; finansów małego przedsiębiorstwa.
Basics of Marketing
Lecturer: Wojciech Idzikowski PhD
Realization of the subject will cover to provide knowledge of basic issues related to marketing. The key issues are: the foundations of marketing, buyer behavior and market segmentation, strategic marketing planning and forecasting, product strategy, pricing strategy, distribution strategy, promotional strategy.
Methodology of Public Speaking
Lecturer: Dawid Kutryn PhD
The aim of the subject is to develop students’ public speaking skills and prepare them to create effective presentations in their future professional career. The subject focuses on important aspects related to the content of speeches (structure) and behavior during public speaking. Prepares you to independently construct a presentation in terms of structure, persuasion, aesthetics and media. Self-presentation skills during speeches are also developed, especially the ability to build effective interactions with the audience.
Sport Psychology
Lecturer: Aleksandra Leśniewska PhD
The lecture provides an understanding of the science and practice of sport psychology from both a theoretical and applied perspective. An overview of the principles of psychology as applied to sport, exercise, and recreational activity for enhanced interactions and performance. This course will examine elements of sport psychology such as anxiety, self-confidence, stress, motivation and goal setting, self-talk, leadership, and group dynamics with sport and recreational activities.
Business Psychology
Lecturer: dr Aleksandra Leśniewska PhD
The aim of lecture is to present knowledge and actual findings coming from scientific studies within the business psychology area. Practical aim is to discuss psychological issues in the background of business environment providing real-life examples and to practice how selected assessment/diagnosis tools works.
Leadership and Management Training
Lecturer: Aleksandra Leśniewska PhD
The purpose of the lecture is to diagnose and improve student’s skills required at the managerial positions in business environment. To reveal, discuss and improve manager’s competences, selected exercises, management games, role scenes and simulations are proposed. Students are supported with the feedback coming from the group and the teacher. There are presented methods of managerial predispositions assessment to wide student’s self-knowledge. Structure of the training considers the following characteristics and skills: assertiveness, persuasion, leadership, creativity, problem solving abilities, dealing with public speeches, decision making abilities, tasks delegation skills, controlling and deadlines executing, leading meetings with employees etc. The main asset of this lecture is to improve student’s self-confidence, help to develop important interpersonal skills desired at workplace and support them in their self-improvement.